donderdag 4 april 2013

Lente ! Fashion DIY !

Hoi !
Hopelijk kunnen we binnenkort genieten van een mooi lenteweertje. Hoe dan ook dacht ik dat het wel tijd was voor een DIY. Ik had nog enkele broeken liggen die wat te kort waren, dus besloot ik met de schaar aan het werk te gaan en mijn broeken tot shorts te knippen. Om het shortje een leuke touch te geven heb ik op de achterzakken een stofje genaaid dat ik nog had liggen. Zo kun je aan je short een persoonlijke iets toevoegen, je kunt namelijk om het even welke stof gebruiken. Zolang je het zelf maar mooi vind.
Zelf vind ik dat het leukste aan een DIY. Je eigen smaak en stijl kunnen gebruiken.


Van broek naar short :
Stap 1 ; Bepaal de lengte van de short. (Neem zeker 2 cm extra om straks de zoom in te leggen!) Met een krijtje kun je gemakkelijk aantekeningen op de broek maken. Het krijt gaat heel gemakkelijk af wanneer je de short achteraf wast.
Stap 2 ; Om ervoor te zorgen dat de rand van je short niet uitrafelt, leg je best de zoom in. Dit doe je door een boord van ongeveer 1,5-2 cm naar binnen te plooien. Daarna naai je rondom rond op ongeveer 1 cm van de rand.
Stap 3 ; Nu kun je een stukje stof op maat uitknippen en op de zakken naaien. Alles kan! Gebruik je creativiteit! Je kunt bijvoorbeeld je short aanpassen aan je favoriete bovenstuk.

Nu maar hopen dat het snel mooi weer wordt zodat je jouw short als een echt fashion-stuk kunt dragen !!



Heb jij nog leuke een DIY?
Of je heb nog leuke ideeën?
Laat het me weten in een reactie.

Zara,
XOXO 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen