donderdag 25 juli 2013

Bracelet party | Kroatië

In Kroatië slenterde ik in de kleine en gezellige straatjes terwijl de zon in mijn nek brandde. Af en toe moest ik dus wel verfrissing zoeken in de winkeltjes. Ik bracht ook een bezoekje aan de plaatselijke marktjes. Ik vind het heerlijk om rond te snuisteren in de toffe kraampjes. Zo ook in een prachtig kraam met verschillende juwelen en vooral prachtige armbandjes. Het resultaat : een kwartiertje later vertrok ik met 2 nieuwe aanwinsten rond mijn pols.



Dit zijn ze dan. Ik vind ze heel mooi.


Mijn oog viel als eerste op het gevlochten leren bandje. Ik was al lang op zoek naar dit soort armbandjes maar nooit vond ik de perfecte. Deze vind ik echt prachtig. Het bandje is niet te breed, het heeft een prachtige cognac-kleur en heeft een handige sluiting. 




Je moet het bandje niet telkens zelf opnieuw knobbelen. Het is een handig schuifsysteem waarbij je het bandje kunt aanspannen door aan de twee koordjes te trekken. Omdat ik vind dat de loshangende koordjes dan wat in de weg zitten, leg ik er een mooie strik in.


Het tweede bandje is er ook weer eentje uit leer, maar deze keer afgewerkt met turkooizen steentjes. Ik vind de combinatie van het bruine leer en de steentjes heel geslaagd. Velen zeiden me dat dit kleur mij mooi staat! 


Hier een iets klassevollere sluiting. Een bronzen kliksysteem.


In Kroatië wordt niet met Euro maar met Kuna betaald.
Voor het gevlochten bandje betaalde ik 10 Kuna wat ongeveer overeenkomt met €1,30.
Voor het bandje met de steentjes betaalde ik 40 Kuna, in euro is dat €5,20
Dat is helemaal niet veel voor deze prachtjes.

XOXO,
Zara









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen