donderdag 11 juli 2013

Waterproof top coat | Catrice

Op een zomerse avond en ga je naar een leuke party, maar het is ontzettend heet. Of je plant een leuk uitstapje naar zee waar je hoopt om eens lekker in het water te plonzen. Voor deze gelegenheden wil je er natuurlijk wel goed uitzien. Wie weet komt die knappe jongen net langs? Je favoriete mascara mag natuurlijk niet in je look ontbreken. Maar laat deze nu net geen waterproof zijn. Hiervoor komt Catrice met dé oplossing.


Een top coat voor boven je mascara die helemaal waterproof is. Ik besloot hem te halen!


Catrice belooft dat deze transparante top coat elke mascara waterproof maakt zonder te klonteren.
De mascara zit in een doorzichtige huls met felblauwe accenten en zilveren letters. Ik weet niet zo goed wat ik er van vind. 


De mascara heeft een klassiek borsteltje. Geen korte rubberen stekeltjes, de gewone vertrouwde 
haartjes. Deze vind ik het fijnst van allemaal. Op het topje van de borstel zie je duidelijk de transparante
 mascara. Precies een geleiachtige structuur. 


De mascara heeft een beetje een vreemde geur. Ik weet niet zo goed wat het is, geen typische beautygeur... 
Wanneer je de mascara op je vingertoppen aanbrengt -ik moet alles toch eens testen- voelt dat heel vreemd aan. Precies of er een laagje microdeeltjes tussen je twee vingertoppen ligt. 

Tijd voor de test :



Hier heb ik op mijn rechteroog (op de foto dus links) de top coat boven mijn mascara aangebracht. Op zich zie ik geen klonters of andere dingen die er niet horen te zijn. Wel had ik het gevoel dat de mascara ervoor zorgt dat de krul in mijn wimpers wat uitzakte. Op de foto is dit niet zo zichtbaar.


Hier zie je het resultaat nadat ik mijn gezicht gespoeld had. Geen panda ogen , gelukkig maar! Wel zie je wat  brokjes mascara onder mijn ogen. Het lijkt ook wel dat de lengte van mijn mascara wat weg is. De puntjes hebben dus toch wat mascara verloren. 


Ik had wel het gevoel dat ik de top coat niet zo makkelijk kon aanbrengen. Door dat mijn wimpers al wat harder waren door de opgedroogde mascara, gleed het borsteltje niet meer over mijn wimpers. Het voelde stroef aan en ik moest enkele keren over mijn wimpers gaan zodat er toch maar iets achter bleef. 

De top coat werkt redelijk goed, maar ik zou toch gewoon gaan voor een waterproof mascara. Dat werkt beter en geeft ook een beter resultaat. De top coat is perfect voor een zwoele party of voor op hete dagen. Maar om een lekkere duik te nemen zou ik hem toch niet meteen gebruiken. 

Toen ik mijn make-up 's savonds wou afkuisen greep ik zonder na te denken naar mijn gewone oog make-up remover. ( ik gebruik meestal gewone mascara, vandaar ) Nadat de mascara de hele dag had kunnen inwerken en opdrogen, kreeg ik hem toch niet meteen weg. Dus misschien een tip : breng de mascara vroeg genoeg aan zodat deze zeker de tijd heeft om echt helemaal op te drogen. 

Deze top coat is te koop in het Kruidvat voor €4,59. 

Heb jij de waterproof top coat van Catrice al gebruikt en al dan niet in je hart gesloten?
Ken je een ander product met een gelijkaardige werking?
Laat het weten in de comments!

XOXO,
Zara









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen