zondag 11 augustus 2013

All about matt! fixing loose powder | Essence

Foundation. Een basisbegrip in de beautywereld. Het make-up product bij uitstek om onzuiverheden te camoufleren. Wanneer we de foundation, of BB-cream, of CC-cream hebben aangebracht hebben we nog iets nodig om dat te setten. We willen natuurlijk dat de foundation zo lang mogelijk blijft zitten. Daarnaast willen we al het glimmende wegkrijgen. Daarvoor gebruiken we een poeder. Vandaag review ik er eentje voor jullie. De Essence All about matt! losse poeder.


Dit is een losse poeder, dat wil zeggen niet samengeperst, ook niet gebakken. Neen, gewoon poeder in een potje. Handig of niet? Ik vertel het jullie in deze review.


Als eerste de verpakking. Die vind ik er wat goedkoop uitzien. Helemaal uit plastiek (van een budgetmerk kan je ook geen luxe verpakking verwachten). Het zilverkleurig deksel doet het er wat goedkoop uitzien. Probeerde Essence een metalen verpakking na te maken? Het doosje sluit dus met een draaideksel. Het deksel sluit wel redelijk goed. Maarja, als het product voor zijn prijs goed is zal ik helemaal niet meer over die verpakking vallen.


Wanneer je het doosje opent heb je een plastieken plaatje met daarin allemaal gaatjes. Via de gaatjes kun je de poeder die onderaan het potje zit in bijvoorbeeld het deksel tikken, zodat je niet met je kwast in de poeder moet doppen. De eerste keer ligt op dat plaatje nog een plastiekje zodat er nog geen poeder door de gaatjes kan komen. De gaatjes zijn niet altijd zo handig. Vanaf het moment dat je het potje op zijn kop houdt komt er een heleboel poeder door de gaatjes die dan tussen het deksel en het eerste laagje blijven liggen. Dit product zou ik niet meteen meenemen. Voor thuis kan het natuurlijk wel!


Dit is de achterkant van het doosje. 1 potje bevat 11 gram poeder. Hiermee kun je een tijdje doen! Dit is wat achteraan op de verpakking staat:

Fixeerende losse poeder voor een matte en natuurlijke finish de hele dag lang. Helpt om blush en foundation kleuren te blenden. Fixeert de make-up na het aanbrengen als een finishing poeder. Voor alle huidtypes. 

Wat voor mij het belangrijkste is, is dat de poeder voor een matte finish zorgt en dat liefst zo lang mogelijk. Deze poeder is transparant en kan dus voor elk kleur huidstype gebruikt worden wat wel handig is! Ik moet zeggen dat deze poeder goed zijn werk doet. Hij gaat het glimmen tegen! Ik ben heel tevreden van dit poeder. Hij doet gewoon wat hij hoort te doen en meer heb ik er niet over te zeggen. Tegen het einde van de dag moet ik mijn neus misschien een klein beetje bijpoederen (in mijn ogen dan toch) maar dat komt omdat mijn neus gewoon altijd gaat glimmen. Ik vind dit dus een zeer goede losse poeder. Daarbij hou je natuurlijk ook in je achterhoofd dat dit een budget product is die dus helemaal niet veel kost. Dit product bestaat ook in een compact powder die geperst is. 

Voor de All about matt! fixing loose powder betaal je €3,59. Je kunt dit product kopen bij Kruidvat!

XOXO,
Zara




Geen opmerkingen:

Een reactie posten