vrijdag 23 augustus 2013

Favoriete apps! #1


Vandaag weer eens iets helemaal anders ! Geen beauty deze keer, neen. Ik ga het hebben over mijn favoriete apps op mijn iPod. Mijn iPod is denk ik wel het voorwerp wat ik het meest gebruik. Na mijn gsm dan toch. (wat trouwens een samsung is) Ik vind het zo'n handig ding! Onderweg lekker naar muziek luisteren, op saaie momenten een cool spelletje spelen, foto's maken van alles wat ik tegenkom...
Ik heb een iPod 4, een zwarte om precies te zijn.
Vandaag wil ik jullie dus mijn favoriete apps voorstellen. De keuze was veel moeilijker dan ik had gedacht! het liefst van al maakte ik een lijst met 20 apps. Voor jullie heb ik dan toch mijn all-time favourites uitgezocht.

Social



Instagram
Dit woord krijgt een hele regel voor zich alleen. Ik wil de uitvinder van Instagram persoonlijk vanuit het diepste van mijn hart bedanken. Ik kan kan uren op Instagram zitten. Plaatjes bekijken, foto's bewerken... Daarnaast is het natuurlijk ook leuk dat je foto's kunt 'liken' en dat je reacties kunt schrijven bij foto's. Vanaf nu kun je trouwens ook filmpjes uploaden!! Dit is echt mijn all-time favourite!


De volgende is snapchat. Weeral met foto's ... inderdaad, ik hou nu eenmaal van fototoestellen en foto's! Voor degene die Snapchat niet kennen: Snapchat is een app waarmee je met je vrienden kunt communiceren. Je kunt een foto van jezelf (of wat je dan ook wil tonen) maken daarna kun je nog wat text toevoegen of een tekeningetje op je foto maken en dan is hij klaar om verstuurd te worden naar je vrienden uit je vriendenlijst. De andere persoon krijgt de foto maximum 10 seconden te zien (je kunt zelf het aantal seconden van 1 tot 10 instellen) daarna verdwijnt de foto en kun je hem niet meer opnieuw openen. NOOIT. Zo kun je communiceren met behulp van foto's. Het leuke is dan om in die enkele seconden tijd een screenshot te maken van de gekke bekken van je vriend of vriendin! Maak geen misbruik van de screenshots!

De volgende is Foursquare. Deze vind ik ook een hele leuke app en hij is totaal anders dan de vorige twee die ik jullie voorstelde. Bij Foursquare moet je je namelijk 'inchecken'. Dat wil zeggen een plaats aanduiden waar je jouw op dat moment bevindt. Wanneer je bijvoorbeeld een middag naar de cinema gaat kun je jouw inchecken in de bioscoop waar je jouw bevindt. Maar dat kan evengoed jouw tuin, een hotel, restaurant, stad, straat... zijn. Per incheckbeurt verdien een je een bepaald aantal punten. De punten die je krijgt zijn gebasseerd op verschillende dingen. Bijvoorbeeld het afstandsverschil met je vorige incheckbeurt, jij die als eerste van je vrienden op deze plaats incheckt... De bedoeling is nu natuurlijk om zoveel mogelijk punten te verzamelen en zo op de eerste plaats te staan tussen je vrienden. De plaatsen kun je bekijken op het scorebord. Daar vind je al jouw vrienden met hun aantal punten. Zoals je merkt is dit eigenlijk een soort van spel! Maar toch kun je ondertussen ook zien wat je vrienden doen, wat mensen leuk vinden om te doen... Wanneer je jouw incheckt kun je ook een stukje tekst schrijven en eventueel een foto plaatsen. Veel plezier!

DIY


De volgende zijn eigenlijk twee apps, maar ze horen samen en zijn ook eigenlijk een beetje hetzelfde. Ik heb het over Craftgawker & Stylegawker. Op beide apps vind je allemaal foto's die links bevatten naar DIY-projecten. Zo hoef je geen uren rond te zoeken op het internet naar een leuke DIY maar zie je meteen heel wat foto's van wat je kunt maken. Bij Craftgawker vind je van alles. Van huisdecoratie tot inspiratie voor geschenkjes... Bij Stylegawker gaat het dan meer om -je raadt het waarschijnlijk al- alles wat met fashion, beauty, haartutorials enzovoort te maken heeft. Hier vind je soms echt prachtige kapsels!

Ontspanning

Wat op een iPod natuurlijk niet mag ontbreken is muziek. Daarom hoort de muziekapp volgens mij ook in dit rijtje. Hier vind ik al mijn muziek die ik via iTunes op mijn iPod plaats!

Games



Ik had me voorgenomen om me te beperken tot mijn 5 favoriete apps, maar ik moest toch nog een spelletje vernoemen. Bij deze stel ik jullie voor: Dumb Ways To Die. Dit is echt mijn favo spel, ik ben er gewoon verslaafd aan geworden. In dit spel is het de bedoeling dat je in allemaal kleine minigames de ventjes probeert te redden. Je stelt je nu waarschijnlijk perfect uitgewerkte schietpartijen en van alles voor, maar dat is eigenlijk totaal het tegenovergestelde van dit spel. Het spel is heel grappig, leuk, soms een beetje spannend en stressy... Het is echt gewoon een heel leuk spel. Ik raad je aan om het gewoon eens te downloaden en uit te proberen. Hierboven zie je nog enkele foto's van het spel. Geef toe, ziet er leuk en kleurrijk uit, niet?

Dit zijn denk ik wel mijn favoriete en meest gebruikte apps. Daar horen dan ook nog Facebook en Mail bij. Maar Facebook kennen jullie wel allemaal, en geef toe, daar valt niet zo veel over te vertellen. En Mail , tja , dat zijn gewoon mijn mails! Ik wil ook nog even zeggen dat al deze apps gratis te downloaden zijn. Als je ze niet kent raad ik je zeker aan ze eens te proberen. 

Ik was van plan ook nog mijn favoriete iPad apps aan dit artikel toe te voegen. Maar omdat dit artikel veeeeel te lang zou worden heb ik besloten die in een ander artikel aan jullie voor te stellen.

XOXO,
Zara






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen