donderdag 8 augustus 2013

NAIL POLISH REMOVER PADS | BIOCURA

Een mooi kleurtje op je nagels is altijd leuk. Het liefst willen we dat onze nagels er altijd perfect uitzien. Dat wil dus zeggen veel afwisseling, nagels lakken, nagellak verwijderen, opnieuw de nagels lakken... Het lakken is op zich geen probleem. Maar wanneer we de nagellak moeten verwijderen staan we soms wel voor hetere vuren. Wat dacht je van eigenzinnige glitters die zelfs bij een nagellakremover-storm nog gezellig op je nagels blijven kamperen. Daarom zijn we altijd wel in de weer met flesjes dissolvant en pluizende watjes. Flesjes die, wanneer je ze per ongeluk laat openstaan, plots de helft minder vloeistof bevatten. Of wattenschijfjes die na het schoonboenen van je nagels allemaal pluisjes achterlaten. Om al die problemen van de baan te helpen zijn fabrikanten volop in de weer met het produceren van alternatieven.


Zo ook de Nail Polish Remover Pads van Biocura. Jaja, het huismerk van de Aldi. Toen ik daar enkele boodschappen ging doen zag ik bij het verzorgingsschap een klein potje naar mij lonken. Ik was benieuwd, liep naar de kassa, betaalde en nam mee.


In het potje zitten 40 pads, het zijn grote en superdunne wattenschijven, die doordrenkt zijn met dissolvant. Toen ik de pads voor het eerst gebruikte dacht ik dat het niets zou worden. Ik verwachtte pads die super vochtig zouden zijn. In plaats daarvan kreeg wat uitgedroogde schijfjes. Toch besloot ik er mijn nagellak mee te verwijderen. Toen ik de pads over mijn nagels begon te wrijven kwam er plots een soort olie uit de doekjes. De olie verwijderde de nagellak redelijk goed en voedde mijn nagels. Het duurt misschien een klein beetje langer dan producten met aceton om de nagellak te verwijderen maar uiteindelijk valt het allemaal redelijk goed mee. Het voelde allemaal super zacht aan. 


Helemaal geen uitgedroogde doekjes maar een voedende olie die de nagellak goed verwijder. Ik raad je wel aan om na gebruik je handen goed te wassen anders glijdt alles wat je vastneemt meteen uit je handen door de olie. Niet zo handig om onderweg je nagels te behandelen, wel leuk om thuis je nagels en nagelriemen te verzorgen en meteen ook je nagellak te verwijderen. 2 in 1! Ik vind de pads ook wel handig om glitternagellak te verwijderen. Bij de traditionele nagellak remover en gewone watjes vind ik dat namelijk redelijk lastig. De glitters komen tussen de pluisjes en draadjes van de watte terecht en geraken dus maar niet van je nagels. Hiermee lukt dat vrij goed, je moet wel even schrobben maar uiteindelijk verwijdert het de meeste glitters, vooral omdat de watjes dun zijn en je met je nagels wat door de pad kunt krabben. 


De ingrediĆ«nten, helemaal niet zo veel en geen aceton! Het potje bevat 40 pads, 1 pad gebruik ik voor mijn 10 nagels. Er zit zeker genoeg olie in. Dan nog over de geur gesproken. De typische nagellak remover geur vind ik hier niet terug. Het is eerder een zoete geur, redelijk licht en zeker niet prikkelend. Ik vind het wel een beetje een vreemde geur. Gelukkig is het niet zo'n sterke geur en overheerst deze dus niet. 

Voor 1 potje met nagelak remover pads betaal je €2,49. Dit product is te koop bij Aldi filialen. 

Pluspunten:
- bevat geen aceton
- hydraterend voor nagels en nagelriemen
- super goedkoop (€2,49 is helemaal niet veel)
- verwijdert glitters

Minpunten:
- het duurt iets langer om de nagellak te verwijderen
- ietwat vreemde geur

XOXO,
Zara 





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen