woensdag 7 augustus 2013

Nieuwe producten Essence

 Zoals je waarschijnlijk al weet gaat Catrice een en ander veranderen in hun assortiment. Sommige producten verdwijnen voor goed (ja, we moeten ook afscheid nemen van enkele prachtige producten) maar er komt ook heel wat nieuwe make up in de plaats. Na Catrice volgt Essence. Ook zij gaan hun assortiment omgooien. Hier zijn al enkele producten die vanaf september in de winkelschappen zullen liggen.

Er komen enkele spik splinternieuwe producten uit, maar je mag je ook verwachten aan bestaande producten die in nieuwe verfrissende kleuren komen. 
We starten met de lippen. 


De longlasting lipsticks zijn gloednieuw in het assortiment. We kunnen de oude, goedkope lipstickhulzen uitwuiven en deze nieuwe eyecatchers in ons hart sluiten. Het strakke zwarte design, het Essence-logo gedrukt in de lipsticks en het gekleurde randje doet het er allemaal net wat chiquer uitzien. Niet slecht voor een budgetmerk! De lipsticks komen in 10 kleuren. Van dieprood tot prachtige nude-kleuren. Ze zullen verkrijgbaar zijn voor €2,39. 


Maar voor we die nieuwe lipstick kunnen uitproberen moeten onze lippen mooi verzorgd en goed gehydrateerd zijn. Daar dienen deze mierzoete lip balms voor. De glossy lip balms zijn verzorgend en smakelijk, als we de heerlijke namen althans mogen geloven. Voor u een portie verzorgende strawberry cheesecake? Of liever een likje mint drop, lekker tintelend voor de lippen. Voor ijsliefhebbers hebben we ook nog mango icecream. Maar ook cherry brownie , applepie en berry cupcake staan op de make up kaart. De zes kleuren zullen te koop zijn voor €0,99. 


Verzorging is heel belangrijk! Dat dacht Essence ook toen ze dit tweede lipverzorgingsproducten klaarstoomden voor ons. De tinted lip balms bieden een hemelse verzorging met een vleug(elt)je kleur. Rood, koraal en roze. Allemaal voor de prijs van €2,39. 


De XXXL shine lip gloss komt dan weer in 2 nieuwe kleurtjes. We hebben een mooi framboos roze en sappig oranje. 


Ook twee Stay With Me longlasting lip glosses in een nieuw jasje. Een wijnrode/bruine kleur en een koraal/roze kleur. 


Als laatste voor de lippen : mini lip gloss sets. Twee pakketjes met in elk 3 mini lipglossjes. Schattig, maar vooral handig om mee te nemen in je tas of pennenzak (september = back to school!). Er zijn twee varianten, de ene geïnspireerd op het romantische Parijs de ander op het bruisende San Fransisco. 


Tijd voor de ogen! Catrice doet het dus waarom Essence ook niet? Metallica oogschaduw, we brengen metal samen met prachtige glans, we voegen wat kleur toe en persen het tot oogschaduw. De metal glam eyeschadow is geboren. Verschillende kleurvarianten: rood, oranje, goud, turqoois, zwart... Je kan je verwachten aan 8 kleuren. Voor elk betaal je €2,59. 


De eye sorbets, luchtige mouses voor op de ogen. Hoe mooi de kleuren er dan ook mogen uitzien. Bij het lezen van 'mouse op de oogleden' begint het te kriebelen en komen mijn haartjes recht. Dit gaat zoiezo in lijntjes trekken en zich ophopen. Toch probeert Essence het en misschien, heel misschien hebben ze iets wonderlijks ontdekt waardoor het hen deze keer zal lukken.  De eye sorbets komen in verschillende kleuren die €2,59 per stuk zullen kosten. 


Het volgende product is roze, wat zou je verwachten als het roze is? Een prachtige lipstick of blush, misschien een oogschaduw? Wel, Essence probeert het in een oogpotlood. Ik weet het niet. Ik kan het me ook niet zo goed voorstellen. Misschien bij brunettes en gecombineerd met goud? Maar bij blondines, zoals ik denk aan 1 iets : barbie. Misscien toch eens proberen!


Over oogpotlood gesproken, hier komt een combo. Grijs en paars, het proberen waard zou ik zeggen. 


We krijgen ook nog een jumbo eye pencil in een gitzwart kleurtje. Hoort helemaal bij de I <3 Smokey collectie. 


Deze sprankelende en schitterende tubetjes zitten vol met crystal eyeliner. Kristalletjes genoeg, duizenden, miljoenen glinsterende deeltjes. Dit kan wel iets mooi worden denk ik. 


Essence komt met 3(!) nieuwe mascara's. Als eerste de populaire Get Big Lashes mascara. Triple black. Met een nieuw borsteltje, voor intens zwarte wimpers.  


De Lash Mania Reloaded. Als ik de huls zie zou ik durven zeggen dat deze ontsnapt is van bij een duurder merk. De zilver/grijze huls met zwart letters oogt heel chique. Goed gedaan, Essence! Het kegelvormige borsteltje zorgt voor een push-up effect van de wimpers : een extreem volume & een verleidelijk nepwimper-look. Dit borsteltje zou ook goed separerend moeten zijn, geschikt dus om over andere mascara aan te brengen. 


Dan hebben we nog de mascare in tube vorm. De Lashes Go Wild mascara. Heel uniek inderdaad, maar handig ? Ik denk dat de kans dat je make-up bag onder de mascara zit hiermee 3 keer vergroot wordt. 


De Stays No Mather What eyeliner in stift en potlood kenden we al, nu verschijnt ook de liquid eyeliner. Super waterproof en mooi zwart. Deze keer kun je hem aanbrengen met een borsteltje. 


Deze kleurijke stiftjes kun je niet alleen gebruiken als eyeliner maar ook als oogschaduw. Er zitten mooie kleuren in: van turqoois tot lichtbeige. Hopelijk werken deze goed en gaan ze niet ophopen!


Hoewel deze voor eeuwig van de aardbodem zouden mogen verdwijnen komt Essence opnieuw op de proppen met eyeliner stickers. Misschien blijven ze deze keer wel plakken? Ik vrees er een beetje voor. 


Voor het gezicht komen mooie blush sticks. Ze komen in drie kleuren: fris abrikoos, fel roze en zonnig bruin. Blush sticks lijken me wel handig. De bruine kleur zou ik eerder laten liggen, misschien als bronzer? Maar de abrikoos kleur en de roze lijken me super lief. Bovendien hebben deze blushes een lekker geurtje. Verkrijgbaar voor €2,59. 


Hier is de Essence All About Matt! Oil-free make up. Deze foundation is olievrij, ik veronderstel toch dat dit foundation is. Het staat nergens letterlijk op de verpakking. Want 'make up' vind ik een heel breed begrip. Het zou de porien niet verstoppen omdat het geen olie bevat. 


Hier ben ik misschien wel het meest enthousiast over. Jaja, Essence komt met een betaalbare(!) kabuki kwast. Eindelijk een budgetmerk die de stap zet. Hier wachten we namelijk al een hele tijd op. Deze kwast zal €3,99 kosten. 


De eyeliner kwast wordt ook vernieuwd. De oude eyeliner kwast van Essence was ietsje te dik om eyeliner mooi mee aan te brengen. Ik veronderstel dat hier iets aan veranderd is, anders zouden ze toch geen nieuwe uitbrengen? Ook hier ben ik benieuwd naar. Deze zal te koop zijn voor €1,59. 

Dit is een voorproefje van de nieuwe Essence producten. Ik ben alvast heel benieuwd en ik hoop jullie ook!

Wat wil jij het liefst zo snel mogelijk uit proberen?
Laat het weten in de commets!

XOXO,
Zara




















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen