zondag 4 augustus 2013

Original deodorant stick | Dove

Spuiten, rollen, smeren... Tegenwoordige heb je deodorants in alle kleuren, geuren, vormen, soorten! Ik gebruik normaal de gewone deo in een spuitflacon. Dat had ik nu ook wel gehad dus wou ik weer eens iets anders uit proberen. Ik ging voor een deostick.


Waarom niet van Dove. De deo's van dit merk vind ik prima!
Ik kocht dus de Dove original in stickvorm. De verpakking is zoals we gewoonlijk van Dove kunnen verwachten. Strak, eenvoudig en niet te veel poes pas. En bij Dove original kan de blauwe kleur natuurlijk niet ontbreken.


De plastieken dop die er gewoon 'los' opzit (geen kliksysteem of iets anders) sluit de deo wel goed af. De dop zit er stevig op. Gelukkig maar, we willen natuurlijk niet dat hele onze tas straks in deo is.


Wanneer ik de stick uit de huls draaide dacht ik spontaan aan de blokjes zeep van Dove. De kleur, de geur zelfs de structuur ziet er precies hetzelfde uit. Op zich is daar niets mis mee natuurlijk, zeep is toch ook lekker proper?! De deo belooft 48 uur bescherming (zoals bijna alle deo's trouwens) maar dat moeten we jammer genoeg met een korreltje zout nemen. De deodorant houdt het wel behoorlijk lang uit. Ook zou deze deo anti-transpirant moeten zijn. Helaas met deze hitte lukt dat toch niet helemaal. Toch heb ik het gevoel dat deze deo wel iets helpt. 


De deo bevat vitamine E wat dan weer goed voor ons lichaam zou moeten zijn. Het eerste ingrediĆ«nt op de lijst doet mij wel een beetje schrikken. Cyclopentasiloxane ofwel siliconen. Ze leggen een laagje op die huid waardoor die gladder wordt. Het sluit je huid af, hierdoor dus anti-transpirant. Ik heb er toch mijn bedenkingen bij. Daarnaast bevat de deo ook alcohol en parfum. Niet meteen de beste ingrediĆ«ntenlijst. Voor mij doet de deo toch goed zijn werk. Hij zorgt voor een frisse geur en vermindert het transpireren. 

De deo is te koop bij Kruidvat voor €2,90.

XOXO,
Zara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten