dinsdag 13 augustus 2013

Pure System diepreinigend masker | Yves Rocher

Omdat ik tijdens de zomer mijn gezicht goed wil beschermen tegen de zon gebruik ik veel zonnebrandcrème. Die is natuurlijk wel redelijk vettig wat er dan weer voor zorgt dat mijn huid wat onrustiger wordt en ik meer last heb van puistjes en andere onzuiverheden. Daarom wil ik mijn huid af en toe verwennen met een maskertje. Tijdens de zomer gebruik ik dan ook het liefst kleimaskers om puistjes en roodheden te verminderen. Deze is momenteel mijn favoriet.


Het diepreinigend  Pure System masker van Yves Rocher. Er bestaat een hele lijn van Pure System producten die speciaal bedoeld zijn voor de onzuivere en vettige huid. Ik wou dit masker wel eens proberen.
1 tube bevat 50 ml. Ik heb het masker nu al 3 keer gebruikt maar het lijkt of ik het bijna nog niet heb gebruikt. Je kunt dus zeker een tijdje doen met dit masker!


Dit is wat op de achterkant van de tube staat:

Diepreinigend masker - supersnelle methode voor een intense zuivering van de gezichtshuid.
  • verwijdert puistjes en mee-eters
  • absorbeert overtollig talg
  • vernieuwt de huidstructuur en kalmeert rode vlekjes
Gebruik het masker 1 à 2 keer per week op een gereinigde huid. 3 minuten laten inwerken en vervolgens met water afspoelen.
BEWEZEN RESULTAAT - al vanaf het eerste gebruik wordt de huid gezuiverd. Dat is wat 96 % van de 25 proefpersonen vond.


Als we even de ingrediëntenlijst bekijken zien we dat het masker onder andere Salicylzuur bevat. Dit is een product dat effectief werkt tegen puistjes en mee-eters. Daarnaast bevat het masker ook veel water en Kaolin. Dit is een chinese klei. Het masker bevat ook andere kleisoorten zoals Magnesium Aluminium Silicate. De klei absorbeert overtollig vet en zorgt voor een matterend effect. Er zit ook heel wat alcohol in. Dit heeft een uitdrogend effect, in een masker tegen puistjes is dat natuurlijk niet zo'n groot probleem. Het masker bevat ook producten die ervoor zorgen dat het salicylzuur beter door de huid word opgenomen. 


Dit is hoe het masker eruitzien wanneer het nog niet opgedroogd is. Een stevige wit-grijze pasta.


Hier zie je het masker aangebracht op mijn gezicht en reeds opgedroogd. Waar ik grote poriën heb (vooral op en rond mijn neus) zie je kleine gaatjes ontstaan in het masker. Alsof het masker in mijn huid is gedrongen. Wanneer je het masker hebt aangebracht voel je het werken. Het voelt een klein beetje branderig aan. Niet dat het pijnlijk is, het werkt gewoon.


Er staat dat je het masker 3 minuten op je gezicht moet laten, maar ik doe het net iets langer. Tot het helemaal is opgedroogd. Deze foto's zijn gemaakt toen ik het masker voor de eerste keer gebruikte. Je ziet dat ik niet zo veel van het masker heb aangebracht. De keren erna toen ik het masker opnieuw gebruikte bracht ik een dikkere laag aan. Wanneer ik het masker met water afspoelde voelde mijn huid goed aan. Helemaal niet vettig, het glom ook niet. Mijn poriën waren duidelijker fijner en mijn rode plekjes waren iets minder rood. Het is wel niet zo dat ik plots minder puistjes had. Ze vielen gewoon wat minder op. Maar het belangrijkste was dus dat mijn poriën verkleind waren. Ik probeer het masker nu elke zondag te gebruiken omdat ik wel merk dat het iets doet voor mijn huid. Ik ben heel tevreden over dit masker en raad het zeker aan als je last hebt van een onzuivere/vettige huid.

Het masker is te koop bij Yves Rocher voor €9,90.

XOXO,
Zara







2 opmerkingen:

  1. leuke blog en goede review :)
    ik zag dat je opbergdoosjes zoekt in België: http://extraordinaryblondness.blogspot.be/2013/07/organize-make-up-op-orde.html

    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankuwel !
      Super tof dat je reageert!
      Bedankt voor de tip :)

      Verwijderen