zondag 25 augustus 2013

TIP | organizer bakjes!

RVandaag deel ik met veel plezier een leuke en handige tip om je make-up op orde te houden. Op andere blogs zag ik vaak van die handige bakjes voorbijkomen die je aan elkaar kon klikken. Alleen, meestal waren die bakjes te koop bij Etos of Xenos. Aangezien we die winkels in Belgiƫ niet hebben was het tijd om op zoek te gaan in de Belgische winkels. En, wie zoekt die vindt. Ik vond precies dezelfde bakjes bij Makro! Ik laat ze jullie vandaag zien.


Dit zijn de bakjes die ik gekocht heb! Ik kocht 3 verschillende maten. 4 kleine vierkante bakjes, 4 rechthoekige bakjes en 1 lang bakje. Natuurlijk was ik naar de winkel vertrokken zonder echt te kijken naar wat ik er allemaal in zou stoppen en hoeveel bakjes ik precies zou nodig hebben. Dus heb ik lukraak enkele soorten meegenomen. Achteraf bekeken kon ik er eigenlijk wel nog een paar gebruiken. 


Zoals je hier ziet zijn de bakjes allemaal even breed. Makkelijk om te stapelen, maar eenmaal je thuis bent is dat natuurlijk niet meer de bedoeling. De bakjes zijn allemaal 8 cm breed. Zo kun je ook makkelijk uitrekenen hoeveel plaats de bakjes zullen innemen. 


De bakjes hebben kleine gebogen randjes. Met deze randjes kun je de bakjes aan elkaar haken. Wanneer je de ene kant niet meer moet inhaken heb je geen problemen dat die randjes te veel plaats innemen want ze zijn echt heel klein en zitten dus niet in de weg. 





Hier zien jullie enkele mogelijke constructies. Op de eerste twee foto's heb ik maar enkele van de kleinere bakjes gebruikt. Je kunt deze vormen bijvoorbeeld 4 keer maken en die dan alle 4 aan elkaar hangen. De derde manier is een wat speelsere manier en ziet er heel erg leuk uit. De laatste manier ziet er misschien iets saaier uit, maar op deze manier kun je jouw producten wel beter per soort verdelen en heb je een duidelijke afscheiding door het lange bakje in het midden. Ik gebruik momenteel de laatste manier. Ook kun je bijvoorbeeld enkel een lang bakje gebruiken met daaraan dan 4 kleine bakjes om in een smalle lade te bewaren. Je hebt eigenlijk keuze en manier genoeg. Dat vind ik net handig. Je kunt altijd een manier vinden om ervoor te zorgen dat het past in jouw kast. 


Dit is het kleinste vierkante bakje. De afmetingen zijn 8 x 8 cm. Voor 1 zo'n bakje betaal je ongeveer €0,90. 
De middelgrote bakjes die rechthoekig en 15 x 8 cm zijn kosten ongeveer €1,60 per stuk. 
De lange bakjes van  30 x 8 cm kosten ongeveer €1,90 per stuk. 
Daarnaast bestaan er ook nog hele lange bakjes van 38 x 8 volgens mij, maar die nam ik niet mee. Die kosten denk ik rond de €2,10. 

Ik hoop dat ik jullie misschien een stapje verder heb geholpen. Alvast veel succes met het inrichten/organizen van je stash. 

XOXO,
Zara








2 opmerkingen:

  1. Supergoede tip! Ik ga binnenkort even op zoek naar leuke bakjes :) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neem dan zeker eens een kijke bij Hema.
      Daar hebben ze heel wat verschillende soorten bakjes. Wie weet vind je wel iets.

      Verwijderen